Az utolsó kilométeres szállítás a teljes logisztikai lánc legköltségesebb része, és sajnos ez okozza a legtöbb károsanyag-kibocsátást is. A házhozszállítások ugrásszerű növekedése miatt 2030-ra akár 32 százalékkal is megemelkedhet a széndioxid-kibocsátás a sűrűn lakott területeken. Mindennek tudatában minimalizáljuk a környezetünkre gyakorolt negatív hatásokat. A fenntarthatóság témája nálunk nem csupán divathullám, hiszen működésünk minden elemét áthatja. Ezt tükrözi a vállalatunk alappilléreként szolgáló stratégiánk.
Célunk, hogy járműveink teljes kapacitással közlekedjenek, és ne terheljék feleslegesen a forgalmat, valamint a környezetet.
A logisztikai kapacitások minden körülményhez rugalmasan alkalmazkodnak az ésszerű elosztásnak köszönhetően.
Az innovatív logisztikai modell mérsékli a környezetre gyakorolt negatív hatásokat.
Maximális hatékonyságra törekszünk annak érdekében, hogy minimalizáljuk az utolsó kilométeres logisztika városi közlekedésre és környezetre gyakorolt hatását. A nem teljes kihasználtsággal közlekedő járművek feleslegesen nagy számban vannak jelen az utakon, ami negatívan hat a városi közlekedésre és sajnos a környezetet is szennyezi. Ahogy fentebb írtuk, 2030-ra az utolsó két kilométeres logisztika akár 32 százalékkal növelheti a széndioxid-kibocsátást a sűrűn lakott területeken. Mi a DODO-nál éppen ezt a negatív hatást szeretnénk minimalizálni.
A negatív hatásokat azzal tudjuk csökkenteni, hogy kihozzuk a legtöbbet autóink kapacitásából. Minden terület más-más időpontban éri el a csúcsforgalmat. A fogyasztók különböző időpontokban rendelnek élelmiszert, melegételt vagy például szórakoztató elektronikai cikkeket, emiatt a logisztikai cégek járművei gyakran félig üresen futnak. A saját fejlesztésű rendszerünk kiegyenlíti a csúcsokat és a különböző típusú megrendeléseket egyetlen útvonalba egyesíti. Ennek köszönhetően kevesebb olyan jármű közlekedik, amely terheli a környezetet vagy a városi közlekedést.
A zónalogisztika segítségével a lehető leghatékonyabb szolgáltatást nyújtunk partnereink számára. Saját fejlesztésű, mesterséges intelligencia alapú GAIA rendszerünk a beérkező adatok folyamatos elemzésével előre jelzi az egyes szegmensek keresletét. Abban a pillanatban, amikor a jármű útnak indul, a rendszer tudja, hogy hol vannak a célpontok, és hova kell kiszállítani a csomagokat. A GAIA közben azt is monitorozza, hogy honnan lehet további csomagokat felvenni útközben.
Tegyük fel például, hogy az adott útvonalon olyan üzletek is találhatók, amelyek 14 és 17 óra között küldik a legtöbb küldeményt. A rendszer ezért 10-12 óránként automatikusan kedvezményt ad az e-shopoknak a szállításból, amikor maximálni kell a járművek kapacitását. Az e-bolt így bizonyos időpontokban kedvezőbb szállítási árat tud kínálni vásárlóinak. Mindez megváltoztatja az utolsó két kilométeres logisztika játékszabályait. Mi a DODO-nál nem várunk a keresletre, hanem aktívan alakítjuk azt.
Következő pillérünk a közlekedés rugalmas megközelítése. Saját járműparkunkon kívül franchise partnereinket és külső szállítmányozást is igénybe veszünk, így nagyon rugalmasan, szinte azonnal tudunk reagálni a változó igényekre.
Maximális hatékonyságunkkal és rugalmas szállítási megoldásainkkal környezetbarát szolgáltatást nyújtunk partnereink számára. Mindig csak annyi autónk közlekedik az utcákon, amennyi feltétlenül szükséges.
Igyekszünk a lehető legnagyobb mértékben odafigyelni környezetünkre, így autóink 90 százaléka CNG-vel működik. A legújabb tanulmányok szerint a CNG-autók pozitív hatással vannak a nitrogén-oxid- és szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére, több mint 90 százalékkal tudják csökkenteni a nitrogén-oxid-kibocsátást a dízelautókhoz képest (forrás: mpo.cz). Célunk, hogy 2025-re szén-dioxid-semlegesek legyünk. A CNG autók mellett elektromos autókat is használunk, illetve kerékpárral vagy elektromos robogóval is szállítunk.
Ismerd meg, hogyan működik az összes műveletünket irányító GAIA technológiánk!