15/04/2023

Miért választják az online szupermarketek a DODO-t logisztikai partnerüknek?

DODO grocery

A DODO jelenleg Európa egyik legnagyobb élelmiszer-kiszállításra szakosodottvállalata. A folyamatosan fejlődő technológiai hátterünknek és innovatív folyamatainknak köszönhetően még a szegmens legismertebb online kiskereskedőiis bizalmat szavaztak nekünk. Miként biztosítjuk, hogy a friss és fagyasztott élelmiszerek kiszállítása mindig kifogástalan minőségű legyen?

Az online szupermarketek népszerűsége világszerte növekszik.  A Statista   kutatócég tanulmánya szerint 2022-ben az online szupermarketekben történő vásárlások az összes online ételrendelés 75 százalékát tették ki. Az adatok azt mutatják, hogy az online szupermarket-szegmens bevétele 2022 és 2024 között 18,9 százalékkal fog nőni, és még nagyobb arányban lesz jelen a teljes online ételkiszállítás piacán. Ez a tendencia az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Hollandiában figyelhető meg legnagyobb ütemben, ugyanakkor Magyarországon is egyre népszerűbb az online élelmiszervásárlás nyújtotta kényelem.

Minőség, gyorsaság, fenntarthatóság

Minden ügyfél a vásárlók legjobb kiszolgáltatását követeli meg. Különösen fontos a kétórás idősávon belül megvalósuló gyors és pontos kézbesítés, mivel a reggel 8 és este 6 óra közötti házhoz-szállítás, az egész napos otthontartózkodás miatt felesleges kényelmetlenséget jelentene a vevők számára. A zökkenőmentes kiszállításhoz az is elengedhetetlen, hogy rendelkezésre álljon a csúcsidőszakok lefedésére alkalmas gépjárműflotta és futárcsapat, amellyel a rendkívüli helyzetekre is gyorsan lehet reagálni. Az ideális megoldás a rugalmas és innovatív városi logisztika, amellyel bármilyen helyzethez alkalmazkodni tudunk, előre látjuk az összes akadályt és nehézséget, ami csak felmerülhet az utolsó kilométeres szállítás során.

A futárok viselkedése is alapvető fontosságú: a köszönés, a bemutatkozás, az ügyfél márkájának megemlítése, valamint a proaktivitás – például felajánlják-e, hogy beviszik a rendelést a lakásba.

Sok ügyfél és vevő számára fontos a környezet védelme, és épp emiatt választanak minket, hiszen a DODO-nál a városi logisztika fenntarthatósága abszolút központi kérdés és olyan fő cél, amelynek megvalósításáért nap mint nap teszünk.

A DODO, (nem csak) az élelmiszerláncok logisztikai partnere

A DODO-nál több piaci szegmens házhoz szállítási igényét is ki tudjuk szolgálni, méghozzá a legmagasabb színvonalon: készételek expressz kézbesítéséről, gyógyszerek vagy épp vágott virágok egynapos kiszállításáról, továbbá az élelmiszerszegmensen belül az online szupermarketekből érkező megrendelések importjáról is gondoskodunk. Annak érdekében pedig, hogy az ételek 100 százalékos frissességét és egyéb fontos tulajdonságait meg tudjuk őrizni, speciális berendezéseket használunk és az elvártnál is magasabb minőséget biztosítjuk.

A biztonságos és tiszta berendezések alapvető fontosságúak

Elsősorban ugyan csomagolt ételeket szállítunk, fontosnak tartjuk a legmagasabb élelmiszer-biztonság szabványok betartását, amelyek akár a csomagolatlan ételekre is vonatkozhatnak. Mindenekelőtt a thermoboxok biztonságos használatáról gondoskodunk; a gyártói tanúsítványok ellenőrzésével bizonyosodunk meg arról, hogy alkalmasak-e az ételekkel való érintkezésre – például nem tartalmaznak mérgező ragasztót.

Az élelmiszerek 100 százalékos minőségének biztosítása érdekében, a szállítás során a törvény által előírtnál szigorúbb higiéniai előírásoknak teszünk eleget.

Természetesen a tisztaság is elengedhetetlenül fontos: thermoboxainkat legalább 14 naponta egyszer alaposan kitisztítjuk, havonta pedig ózonos fertőtlenítésen esnek át, amely elpusztít minden baktériumot és vírust, valamint szagtalanít is. Higiéniai intézkedéseink hatékonyságát rendszeresen ellenőrizzük a thermoboxok átvizsgálásával, és az azt követő laboratóriumi elemzésekkel.

Ugyanezt a tisztítási eljárást – beleértve az ózonos fertőtlenítést – alkalmazzuk járműveink rakterében, de külsejükről is gondoskodunk, hogy minket és ügyfeleink márkáit egyaránt a megfelelő nívóval képviselhessék.

A termékek megfelelő hőmérsékletének megőrzése

Egyes ügyfelek esetében teljesmértékben mi felelünk a hűtési lánc fenntartásáért. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy az áruk különböző hőmérsékletét még ugyanabban a thermoboxban vagy hűtőtérben is biztosítanunk kell.

A friss darált húsnál és halnál például a 0 és 4 °C közötti hőmérséklet-tartományt, míg a tejtermékeknél a felső határértéket, a 8 °C-t tartjuk. A fagyasztott élelmiszerek esetében a hűtési láncot szárazjéggel biztosítjuk. Annak érdekében, hogy minden élelmiszer megfelelő hőmérsékletű maradjon, a külső klíma függvényében határozzuk meg a hűtőegységek mennyiségét és elhelyezését, így a thermobox minden egységében stabilan fent tudjuk tartani az ideális hőmérsékletet.

Szakképzett futárokkal dolgozunk

A vásárlói élményt nagyban befolyásolja a futár viselkedése, hozzáállása, ezért a nálunk dolgozók mindenre kiterjedő továbbképzést kapnak, amelyet az ügyfelek eltérő igényeinek megfelelően szabunk személyre. A nemzetközi szabványoknak való megfelelést többek között a Futár Etikai Kódex biztosítja.

A Futár Etikai Kódex tartalmazza azokat a magatartási szabályokat, amelyek minden DODO futárra vonatkoznak.

Minden DODO futár érvényes élelmiszer-kezelői engedéllyel rendelkezik és fényvisszaverő mellényt visel a jármű bepakolása során. Megjelenésük kifogástalan, ruházatuk tiszta, hogy megfelelően képviseljék az ügyfél márkáját.  Soha nem dohányoznak az autóban. Útközben és a megrendelések kézbesítésekor udvariasak, professzionálisak, az ügyfelekkel szemben mindig segítőkészek és barátságosak.

Az ügyfelek visszajelzései mellett, a futárok teljesítményét és a kulcsfontosságú alapelvek betartását véletlenszerű ellenőrzések alkalmával is vizsgáljuk, így ha szükséges, javíthatunk a munkavégzés minőségén.  Saját fejlesztésű GAIA technológiai platformunkon keresztül figyelemmel kísérjük futáraink vezetési stílusát – a gyakori erős fékezésért például büntetésben részesítjük őket.

A GAIA, vagyis a saját adatvezérelt logisztikai platformunk tesz minket kimagaslóan hatékonnyá a városi logisztika területén. Az optimális szállítási útvonalak tervezésén és a futárszervezési feladatokon túl számos más módon is támogatja a logisztikai folyamatainkat.

A lelkes vevők elégedett ügyfeleket eredményeznek

A kézbesítés a vásárlási folyamat utolsó szakasza, amely jelentősen befolyásolja az ügyfél-elégedettséget.  Az áruk időben és 100 százalékos minőségben történő kiszállítása, valamint a futár barátságos és kellemes viselkedése nagyban befolyásolja, hogy a vevő újra vásárol-e az adott webshopból.

Mi a DODO-nál büszkék vagyunk arra, hogy a velünk kapcsolatban álló cégek minőségi és megbízható logisztikai partnerként tekintenek ránk. Mivel folyamatosan azon dolgozunk, hogy minden ügyfelünk számára pozitív vásárlói élményt nyújtsunk, egyre több online szupermarket bízza ránk a szállítási feladatait. Jelenleg olyan webáruházaknak szállítunk, mint a Spar.

A tökéletes utolsó kilométeres logisztikai megoldást keresed? Vedd fel velünk a kapcsolatot!