Hogyan lehet minimalizálni a veszteségeket és károkat a csomagküldés során?
Az utolsó kilométeres szállítás a teljes logisztikai folyamat legnehezebb és legköltségesebb része. Az, hogy jól megy-e, hatással van az ügyfelek általános elégedettségére. Hogyan kerülhetők el azok a fő problémák, amelyek elveszett csomagokhoz vagy ügyfélpanaszokhoz vezethetnek?
Az utolsó kilométerek logisztikája a pénzügyi költségek és a lehetséges komplikációk szempontjából komoly kihívást jelent. Az ügyfelek a megrendelést követően a lehető leghamarabb szeretnék megkapni az árut, és gyakran választják az expressz kézbesítést, hogy 2 órán belül kézhez is vehessék azt. Mielőtt azonban a csomag eléri a végső címét, számos bonyodalom áll az útjába.
A túl kicsi flotta növeli a szállítási késések kockázatát
Az egyik probléma az lehet, hogy túl kevés a jármű és a futár. Ha sok ügyfél rendel egyszerre, előfordulhat, hogy nem tud lépést tartani, és ez szó szerint megölheti az egész vállalkozását. Az ügyfelek nem nagyon bocsátják meg a csomagküldési problémákat. Késve küldött csomagot, és az ügyfél nem kapta meg időben? A cége iránti lojalitásuk csökken. Egyes ügyfelek annyira elégedetlenek a kézbesítéssel, hogy visszaküldik az árut. Azt is kockáztatja, hogy negatív nyilvános véleményt kap, ami elriasztja a potenciális vásárlókat.
A naprakész adatokon alapuló útvonaltervezés a csomagküldés kulcsa
Hogy ne pazarolja értékes idejét, a város minden szegletét ismernie kell. Naprakész forgalmi adatok nélkül gyakorlatilag hiábavaló minden erőfeszítés. Minden egyes dugó, elterelés vagy baleset megnehezíti az áruszállítást, és Ön plusz perceket veszít. Az úton töltött több idő olyan üzemanyag költségbe kerül, amire nem számított. A meghosszabbodott szállítási idők pedig a vevők elégedetlenségéhez vezethetnek, és a káosz növeli az elveszett szállítmányok és a vevők esetleges panaszainak kockázatát is.
Az ügyfelek szeretnék maguk irányítani a küldeményeiket, adjon nekik erre lehetőséget
Az ügyfelek szeretnék nyomon követni a csomagjuk állapotát. Pontosan tudni akarják, hogy hol van a csomagjuk, és mikor számíthatnak rá. Az idő ablakok közül szeretnék kiválasztani a csomagjuk kézbesítésének pontos időpontját. Minden csomaghoz általában egyedi nyomon követési számot rendelnek, amelyet az ügyfelek online nyomon követhetnek. A csomag státuszának nyomon követése hozzájárul a nagyobb átláthatósághoz és növeli az ügyfelek elégedettségét. Ezért mindenképpen érdemes olyan fuvarozót vagy rendszert választani, amely ezt a lehetőséget kínálja ügyfeleinek.
Tipp! Szervezze ki az utolsó kilométerek logisztikáját a DODO-n keresztül.
Utolsó kilométerek a GAIA segítségével
A logisztikának rendre és rendszerre van szüksége, különben a csomagok szállítása a végfelhasználóhoz csak káosz. A DODO-nál kifejlesztettünk egy adatvezérelt logisztikai platformot, a GAIA-t, amely számos hasznos funkciót kínál. Miért hasznos ez az utolsó kilométerek szállításához?
- Tartalmazza a logisztikához szükséges rendszereket, és magas fokú automatizáltságot alkalmaz. Útvonalakat tervez, a megrendeléseket a rendelkezésre álló futárokhoz rendeli, ellenőrzi a szállítás minőségét, és minden egyes további kiszállított megrendeléssel tanul.
- Az alkalmazást a futárok közvetlenül a kézbesítés során használják. Pontosan látják, hogy mit, mikor és hová kell kézbesíteniük. Ezzel egyidejűleg valós időben beírják a szállítási információkat az alkalmazásba. A megrendelő így kényelmesen nyomon követheti a küldemény állapotát.
- Az ügyfelek választhatnak az idősávok közül, és nem kell egész nap a szállításra várniuk.
A jól szervezett logisztikának van egy másik nagy előnye is, mégpedig a fenntarthatóság. Alkalmazásunk optimalizálja a futárok és járművek terepen történő bevetését és a kiszállítások számát. Egyszerűen fogalmazva: egyetlen autó sem megy félig üresen. Ezzel nemcsak üzemanyag költséget takarít meg, hanem a város utcáin a felesleges CO2-kibocsátást is megelőzi. Flottánk nagy része CNG-vel üzemel.
Tipp! Tudjon meg többet a GAIA egyedülálló logisztikai platformjáról.
A csomagszállítás jövője a jobb technológiában rejlik
Az e-kereskedelmi ágazat növekszik. A magyarok hozzászoktak az online vásárláshoz, ami kihívást jelent az utolsó kilométeres logisztika számára. Egyre gyakrabban használunk ráadásul elektromos autókat, elektromos robogókat és kerékpárokat. Ezek javítani fogják a városi környezetet is, és csökkentik a forgalmi torlódásokat. Úgy gondoljuk, hogy a hatékony utolsó kilométeres logisztika nemcsak a sikeres üzletmenet, hanem a fenntarthatóság kulcsa is. A modern technológiával és tervezéssel a környezetre gyakorolt hatás minimalizálható, és hozzájárulhatunk egy fenntarthatóbb jövőhöz.
Tipp! Csatlakozzon azokhoz a vállalatokhoz, amelyek a DODO-t használják a hibátlan szállítás érdekében, amit az ügyfelei élvezhetek.