15/04/2025

Az április a változás ideje. A webáruházak számára ez tökéletes lehetőség arra, hogy felkészüljenek a főszezonra. 

Az év eleje az e-kereskedelem világában hagyományosan a kiértékelések időszaka. Az első negyedév során sor kerül az előző év eredményeinek elemzésére, a prioritások meghatározására, valamint annak megtervezésére, mit érdemes fejleszteni az új évben. A második negyedév pedig kiváló alkalom az újítások bevezetésére és tesztelésére. Aki ezt az időszakot képes maximálisan kihasználni, az az október és december közötti főszezonban egy lépéssel a versenytársai előtt jár majd. 

És hol rejlik az ideális lehetőség a versenyelőny megszerzésére? Összpontosítson a kiszállításra. A kiválasztott napon és időszakban történő kézbesítés számos előnyt kínál a vásárlóknak. Az ún. időablakos kiszállítás szabadságot ad a vásárlónak, hogy ő dönthessen a saját idejéről – ezzel pedig az Ön webáruházának értékes versenyelőnyt biztosít.

Mit nyújt az időablakos kiszállítás: 

  • nagyobb vásárlói elégedettség a pontos kézbesítésnek köszönhetően, 
  • kevesebb visszáru és sikertelen kézbesítés, 
  • kevesebb ügyfélszolgálati megkeresés, 
  • nagyobb a megrendelések véglegesítésének esélye már a kosárnál, 
  • pozitív értékelések és hűségesebb vásárlók. 

Most jött el az ideje, hogy jobbá tegye a kiszállítását

Ha egy webáruház új technológiák vagy szolgáltatások bevezetését tervezi, most van itt az ideális pillanat az indulásra. A második negyedév lehetőséget ad a nyugodt implementálásra, a részletek finomhangolására és a tesztelésre – legyen szó akár UX változásokról, új fizetési módokról vagy a kiszállítás módjainak bővítéséről. 

Szeptemberben vagy októberben, amikor már javában zajlanak az ünnepi kampányok, bármiféle újdonság bevezetése magasabb kockázatot hordozhat magában. A nyomás alatt végrehajtott változások gyakran nem működnek tökéletesen – és ha kiszállításról van szó, minden hiba elégedetlen újabb vásárlókat jelenthet. 

Időablakos kiszállítás – jelentős lépés a nagyobb vásárlói elégedettség felé

A STEM/MARK ügynökség felmérése szerint a cseh vásárlók 89%-a szeretné maga kiválasztani a kiszállítás pontos időpontját. A vásárlók szeretnék pontosan meghatározni a kézbesítés időpontját – tudni akarják, hogy mikor érkezik meg a csomag, nem pedig egész nap arra várni, hogy majd „valamikor 8 és 18 óra között” végre becsöngessen a futár. 

Ezért alkottuk meg a DODO-nál azt a megoldást, amely lehetővé teszi a webáruházak számára, hogy az időablakos kiszállítást bonyolult fejlesztés nélkül vezethessék be  – a DODO Widget révén mindössze néhány kattintásra lesz szükség. A widget egyszerűen beilleszthető a webáruházba, és lehetővé teszi, hogy a vásárlók pontos időintervallumot válasszanak a kiszállításra. 

Egy bevált megközelítés a gyakorlatban

Az időablakos kézbesítési szolgáltatást már több tucat ügyfelünk vezette be sikerrel a különféle ágazatokban. Az Alkohol.cz például már néhány héttel az indulás után napi több tucat megrendelést ért el same day delivery módban. A Mojeparty.cz pedig a jobb tervezhetőségnek köszönhetően nagyobb vásárlói elégedettségről számolt be. 

Az időablakos kiszállítás számos előnnyel jár az ügyfelek részére: 

  • magasabb konverziós arány a kosárban 
  • kevesebb sikertelen kézbesítés 
  • kevesebb ügyfélszolgálati megkeresés, 
  • és mindenekelőtt: pozitív vásárlói visszajelzések 

Készítse fel webáruházát a főszezonra már ma!

Az ünnepi időszak az e-kereskedelem csúcspontja – ugyanakkor ez jelenti az év legnagyobb logisztikai terhelését is, amely számos kihívást rejt magában. Azok a webáruházak, amelyek már tavasszal bevezetik az időablakos kiszállítást, ősszel sokkal nyugodtabban és felkészültebben működnek. 

Megfordult a fejében, hogy idén új kiszállítási módokat vezessen be? Vegye fel velünk a kapcsolatot! Most van itt az ideje, hogy belevágjon, és megszerezze azt a versenyelőnyt, amely a negyedik negyedévben térül meg igazán.