08/02/2023

A DODO eredményei 2022-ben: rekordforgalom, új arculat, milliárdos beruházás és felkészülés a további fejlődésre

A 2022-es év soha nem tapasztalt kihívásokat hozott: a világjárvány véget nem érő újabb hullámait követően beköszöntött a háború és annak velejárói, amely érezhetően hatást gyakorolt az e-kereskedelem és az utolsó kilométeres logisztika területén tapasztalható keresletcsökkenésre is. Mindezek ellenére a tavalyi év számos rekorddal és jelentős mérföldkővel szolgált, amely sok más tényező mellett hozzásegítette vállalatunkat, hogy kedvező startpozícióból kezdje meg a 2023. évet. A tavalyi évben 13 szegmensben, hét európai piacon szolgáltuk ki ügyfeleinket, ezzel egyidejűleg 51 millió eurós rekordforgalmat generáltunk.

Megújult arculat, számottevő beruházás és felkészülés a bővítésre

Az elmúlt év jelentős változásokat hozott a DODO számára. Teljes arculatváltást hajtottunk végre, amelynek során az eredeti személyi asszisztensi szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásból kizárólag a B2B piaci szegmens résztvevőit kiszolgáló vállalattá alakultunk. Nem csupán Csehországban, de külföldön is egyre javulnak eredményeink: megrendeléseink száma a tavalyi évben elérte az 5,8 milliót, amelynek 60 százalékát a Cseh Köztársaságban fogadtuk. Jelenleg több mint 2300 futárt és 230 irodai munkatársat foglalkoztatunk.

„Az elmúlt évben elsősorban arra összpontosítottunk, hogy szolgáltatásainkkal a nagy nyugati piacokon is megjelenjünk, 2023-ban pedig szeretnénk ezt még inkább felpörgetni. Továbbra is dolgozunk saját logisztikai platformunk fejlesztésén, valamint a franchise-modellünk lehető leghatékonyabb kiterjesztésén. Kiemelkedő referenciákkal, befektetőkkel és tőkeerővel rendelkezünk a helyi értékesítési- és üzemeltetési csapatok kiépítéséhez. A következő 12 hónapban folytatjuk nemzetközi terjeszkedésünket, elsősorban a németországi fő piacainkra koncentrálva” – mondta Michal Menšík, a DODO Group vezérigazgatója.

2022 májusában újabb fontos mérföldkőhöz érkeztünk, amikor a Daniel Křetínský és Patrik Tkáč vezette befektetői csoport 60 millió eurós beruházással támogatta a DODO-t, elsősorban a nyugati irányú piacbővítés, illetve a technológiai platform továbbfejlesztése céljából. Jelenleg a Cseh Köztársaságban, Szlovákiában, Németországban, Ausztriában, Bulgáriában és Magyarországon nyújtunk okoslogisztikai szolgáltatást. A magyar piaci terjeszkedésünk kiemelten sikeresnek tekinthető: itt 2021-hez képest 150 százalékkal nőtt a megrendelések száma. Rendszeresen tesztelünk új szállítási lehetőségeket is, mint például az elektromos jet-skis kézbesítés a Balatonon, vagy a Rossmann drogériahálózattal nemrégiben megvalósított drónos kiszállítás Budapesten.

Saját logisztikai platformunk fejlesztése a fenntarthatóság jegyében

2022-ben a DODO futárok több mint 41 millió kilométernyi utat tettek meg. A bolygót tisztelő, felelős vállalatként a DODO-nál egyre nagyobb hangsúlyt fektetünk az utolsó kilométeres logisztika fenntartható működésére. Ebben saját fejlesztésű, adatvezérelt logisztikai platformunk, a GAIA van segítségünkre, amely valós idejű forgalmi adatokat biztosít, valamint lehetővé teszi a futárok számára az ideális útvonal kidolgozását, így csökkentve a feleslegesen megtett kilométerek számát.

A tavalyi évhez hasonlóan idén is részt veszünk a “Save the Food” kampányban Košík.cz ügyfelünkkel, amely a közeli lejárati idejű termékek szétosztásával az élelmiszer-pazarlás lehető legnagyobb mértékű csökkentését célozza.

Az e-kereskedelem növekedése elkerülhetetlen, a DODO készen áll

„A DODO startupként indult, azonban a terület szakértőjévé nőtte ki magát. Hosszú távon szeretnénk az utolsó kilométeres házhoz szállítás három legnagyobb európai szereplője közé tartozni, miközben új piaci normákat állítunk fel a kiszállítás minden szegmensében – legyen szó akár az aznapi kézbesítésről, akár egyszerűen csak a vevő által preferált pontos időintervallumban történő csomagszállításról. Stabil alapokkal rendelkezünk, és készen állunk a további hosszú távú növekedésre, amelyhez az e-kereskedelem növekedése a jelenlegi nehéz helyzet ellenére is kiváló lehetőséget kínál” – foglalta össze Menšík a következő évre vonatkozó terveit.

A folyamatos növekedés, a munkaerő-felvétel vagy a csoportvezetési rendszer kialakításán túl – amelyet idén többek között a cseh és szlovák piac új vezérigazgatója, Ivo Velíšek is támogatott -, a vállalat további eredményekre is büszke lehet. A DODO elnyerte az Év Franchise partnere díját, emellett ismét felkerült a Deloitte Fast50 listájára, a régió leggyorsabban növekvő technológiai vállalatai közé.