5 ok, amiért érdemes az aznapi kézbesítést bevezetnie webáruházában
Több új vevő, hűségesebb meglévő vásárlók, sőt, akár kevesebb elhagyott kosár. Sok e-kereskedelemmel foglalkozó menedzsernek pontosan ezek a célkitűzései. Nemcsak a jobb UX vagy a gyakoribb hirdetés segíthetnek elérni őket, hanem valami egészen más is…
Egy friss felmérés szerint, amely a közép-európai vásárlók viselkedését vizsgálta, a fenti előnyök az aznapi kézbesítés bevezetésével is járhatnak. Vizsgáljuk meg együtt azt az 5 területet, ahol az úgynevezett same day delivery bizonyítható eredményeket hoz!
1. Az egyre magasabb vásárlói elvárások teljesítése
Friss piackutatásunk kimutatta, hogy a magyarországi, csehországi és szlovákiai vásárlók háromnegyede az internetes vásárlások kulcsfontosságú tényezőjének tartja a gyors kiszállítást. Sőt mi több, Németországban ez az arány 77%-os. A vizsgált országokban a Z generációs válaszadók körülbelül egyharmada preferálja az aznapi kézbesítést. Az e-kereskedelem világában tehát folyamatosan változnak a vásárlói igények, és elengedhetetlen, hogy lépést tartsunk velük.
2. Piaci rés kihasználása
2023 első felében készült kutatásunk az internetes kereskedelemről egy érdekes piaci rést is azonosított. Bár a vásárlók jelentős része preferálja az aznapi kézbesítést, ezt mégsem tudják mind igénybe is venni. A same day deliveryt vagy a 90 percen belül történő szállítást a magyarországi vásárlók 26%-a szeretné, de csak 19%-uknak van lehetősége meg is rendelni. A többi 7% számára ez a lehetőség nem érhető el a webáruházakban. Tehát az aznapi kézbesítést kínáló internetes kereskedők előtt jelentős növekedési lehetőség nyílt meg. Jó hír az is, hogy a válaszadók több mint fele 1600 Ft-ot vagy többet is hajlandó fizetni az aznapi szállításért.
3. Ha sürgős a rendelés
Az aznapi kézbesítés nemcsak luxustermék – gyakran a szükség szüli. Gyakran veszik igénybe azok, akiknél valami elfogyott otthon, vagy elfelejtettek megvenni egy fontos terméket. Magyarországon az aznapi szállítással leadott online vásárlások akár 67%-ának hátterében ez a sürgető kényszer áll. Ugyanakkor az emberek 40%-a tervezett vásárlásoknál is igénybe veszi az aznapi kézbesítést. Az, aki felkínálja a gyors kézbesítést, náluk egyértelműen jó pontokat fog szerezni.
4. Kevesebb elhagyott kosár
Túl sok a befejezetlen vásárlás és az elhagyott kosár a webáruházában? Ennek hátterében a szállítási díj is állhat. A magas szállítási költség ugyanis az egyik oka annak, hogy a vásárlók a megrendelés utolsó lépésénél végül bezárják a böngészőablakot. Az e-kereskedelemről szóló fogyasztói felmérésünk szerint a magyarországi vásárlók 71%-a nem adja le a megrendelést, ha a szállítást túl drágának találja. Az elérhető árú aznapi szállítás segítségével kiküszöbölhetőek a befejezetlen vásárlások, ami magasabb konverziós rátát is biztosít.
5. Hűségesebb vásárlók a környezetvédelemnek köszönhetően
A vásárlói viselkedésre egyre nagyobb hatással vannak a környezettel kapcsolatos aggodalmak. Magyarországon a válaszadók 41%-a jelölte meg a környezetbarát szállítást kulcsfontosságú tényezőként, ha az internetes vásárlásról dönt. Ha Ön környezetbarát szállítási lehetőségekbe fektet, és hírt ad környezetvédelmi vállalásáról, ezzel környezettudatos vásárlókat nyerhet és tarthat meg.
Az aznapi kézbesítés jelentős versenyelőnyt biztosíthat az Ön internetes áruházának. A same day delivery előnyei:
- megcélozhatjuk vele azokat, akik gyors kézbesítést szeretnének, de eddig nem volt rá lehetőségük,
- megszerezhetjük azokat a vásárlókat, akiket szorít az idő, és gyorsan van szükségük valamire,
- nagyobb vásárlási potenciál a környezetbarát gondolkodású vásárlók esetében,
- az egyre magasabb vásárlói elvárások teljesítése,
- nagyobb konverziós arány.
Készen áll rá, hogy az aznapi szállításnak köszönhetően legyőzze a konkurenciát? Ha igen, kérje ajánlatunkat a DODO exkluzív same day delivery szolgáltatására, és élvezze a gyors szállítás minden előnyét!